FILMY O ROZWOJU - POLECAM

Siła spokoju - film o przekraczaniu granic w naszej głowie

„- Wszyscy mówią Ci co robić i co jest dla Ciebie dobre. Nie chcą żebyś szukał własnych odpowiedzi, tylko przyjął ich.

- Niech zgadnę. Ty chcesz żebym przyjął Twoje?

- Nie. Żebyś przestał czerpać informacje z zewnątrz, a poszukał ich w sobie”.

„- Ludzie boją się tego, co w środku, a tylko tam znajdą to, czego im potrzeba”.

"- Mówisz, że chcesz być kimś więcej niż małpą pokazującą na kółkach dwie wyćwiczone sztuczki, że chcesz wykorzystywać swoje ciało i umysł w sposób na jaki większość osób nie ma odwagi".

NIE WSZYSTKO ZŁOTO, CO SIĘ ŚWIECI, CZYLI SŁÓW PARĘ O BIZNESACH

Jak to jest ze współczesnymi żarówkami? Działają dłużej, czy krócej? Kosztują mniej, czy więcej?

Ja spostrzegam, że działają o wiele krócej, niż te produkowane dwadzieścia lat temu, a kosztują od pięciu do dziesięciu razy drożej. Co takiego spowodowało takie dziwne zmiany?

Kiedyś natknęłam się na parę artykułów, które nieco rozświetliły to nadzwyczajne zjawisko.

 Żarówka Stulecia

Centennial Light to najdłużej działająca żarówka na świecie. Ma moc 4 watów i została wyprodukowana pod koniec 1890 roku.  Obecnie znajduje się w siedzibie straży pożarnej w Kalifornii.

Żarówka była zainstalowana w minimum czterech miejscach: w garażu, w budynku policji, ratuszu i straży pożarnej. W 1972 roku została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii „najdłużej świecąca żarówka”. Tylko raz odcięto dopływ prądu od żarówki na dziesięć minut, kiedy to w 1976 roku w budynku straży pożarnej wybuchł pożar.

Sławna żarówka od 2007 r. ma własną stronę internetową http://www.centennialbulb.org/, a jej szlachetna, ponad stuletnia praca monitorowana jest i pokazywana światu przez całą dobę.

Dlaczego obecnie produkowane tradycyjne żarówki działają krócej?

Czytaj dalej

PRZYCZYNY UPADKU FIRM – UCZMY SIĘ NA BŁĘDACH INNYCH - piszemy dla www.obcasypodlasia.pl

Z moich obserwacji wynika, że najczęstszymi przyczynami upadków firm jest oczywiście brak pieniędzy, ale poprzedzają tę okoliczność powtarzające się zachowania, szczególnie młodych, przedsiębiorców.

1. Nadmierny optymizm. Czasami słyszę: „No wiesz co, nie po to zakładałem firmę, żeby mi się nie udało! Musi się udać!”. Przepełnieni słowami guru od sukcesu o tym, że „mogą zawojować cały świat”, że „wystarczy tylko chcieć”, zapominają, że do samego „chcenia” coś jeszcze trzeba dołożyć. Z reguły nie chcą słuchać osób, które mówią, że firma to przedsięwzięcie, do którego trzeba się odpowiednio przygotować. Uciekają od nich i słuchają tylko tych, którzy klepią po ramieniu i mówią gołe „możesz wszystko”.

2.Brak wiedzy o finansach, a wręcz finansowa ignorancja. „Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach”u niektórych startupowców zostało zamienione na „Dżentelmeni nie rozmawiają o kosztach”. Uważają za przyziemne sprawdzanie cen wynajmu biur, kosztów zatrudniania personelu czy zakupu materiałów. Oddają faktury do biura rachunkowego nie wiedząc nawet jakiego rzędu wielkościami operują. Poza zakresem ich zainteresowania jest chociażby pobieżna znajomość zasad wyliczania podatków, które płacą. Księgowa coś liczy. „A wiesz, że nigdy nawet nie sprawdziłem, czy ona wpisuje wszystkie faktury, czy niczego nie gubi?”- to słowa jednego z młodych przedsiębiorców. A analiza finansowa? A fuj, jakieś szkaradztwo. Jakoś to będzie. Takie działania przypominają zachowania małego dziecka, które zasłaniając swoje oczy ręką pozostaje w przekonaniu, że nikt go nie widzi.

Czytaj dalej

Skontaktuj się z nami

+48 660 40 11 61   

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ul. Hetmańska 44 lok. 104

15-727 Białystok
 
Nr konta bankowego: mBank 56 1140 2004 0000 3702 7420 8021, ZEMA Ewa Szpakowicz

ewa coaching